کروبی به نمایشگاه مطبوعات رفت تا هر کس هر چه دلش خواست مخابره کند :کروبی را بیرون کردند -محافظانش شلیک کردند و...

یزدفردا : استقلال هر رسانه از مهمترین فاکتور های لازم یک رسانه است وخوشبختانه در ایران  رسانه متولد  نمی شود مگر اینکه استقلال داشته باشد !!!!و برای اینکه استقلال و بی طرفی رسانه های ایران را به رخ جهانیان  بکشیم ، بد نیست نحوه مخابره یک خبر ساده در حد حضور مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات و اتفاقات رخ داده را از زبان چند رسانه  مستقل و بی طرف را بخوانیم وخدا کند تارخ نگاران ما مستقل نباشند !!!!!؟؟؟؟

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی " ایرنا :

حمله آشوبگران همراه كروبي به غرفه‌هاي نمايشگاه مطبوعات
تعدادي از آشوبگران كه همراه كروبي، نامزد شكست خورده دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، به نمايشگاه مطبوعات آمده بودند، تعدادي از غرفه هاي نمايشگاه را تخريب كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، پس از ورود مهدي كروبي به نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها، جمعي از همراهان آشوبگر او با سردادن شعارهاي تند سياسي فضاي اين نمايشگاه را ملتهب كردند.

آشوبگران همچنين به غرفه‌هاي روزنامه وطن امروز و بخش روابط عمومي نمايشگاه حمله كردند و به تخريب اين غرفه‌ها پرداختند.

اقدامات آشوبگران همراه مهدي كروبي، واكنش بازديدكنندگان از نمايشگاه و اصحاب رسانه را در پي داشت و مردم با شعار مرگ بر منافق مقابل دبيركل حزب اعتماد ملي و تخريب‌كنندگان نمايشگاه مطبوعات قرار گرفتند.
در حاشيه نمايشگاه/انگيزه کروبي از حضور در نمايشگاه مطبوعات چه بود؟
مهدي کروبي دبير کل حزب اعتماد ملي، ساعتي پيش به همراه تعدادي از آشوبگران پس از انتخابات در شانزدهمين جشنواره و نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها حضور يافت.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ايرنا، مهدي کروبي حدود ساعت 15 و 30 دقيقه امروز ( جمعه) به طور ناگهاني در نمايشگاه مطبوعات حضور يافت که به دنبال حضور وي، جو حاکم بر نمايشگاه که در طول سه روز برگزاري بسيار عادي بود، متشنج شد.
ابتداي حضور کروبي که با شعار هاي تند سياسي همراهان وي همراه بود، منجر به تخريب غرفه استان لرستان در ورودي نمايشگاه مطبوعات شد.
وي در ادامه بدون بازديد از هيچ يک از غرفه هاي نمايشگاه، به حرکت خود در داخل نمايشگاه ادامه داد و با هجوم آشوبگران همراه وي، غرفه هاي روزنامه "وطن امروز" و روابط عمومي نمايشگاه تخريب شد.
کروبي در ادامه حضور در نمايشگاه به سمت غرفه رسانه هاي خارجي در طبقه بالاي نمايشگاه رفت که در حين بالا رفتن از پله ها، عمامه وي از سرش افتاد.
کروبي در حاليکه با شعار هاي تند سياسي آشوبگران حامي موسوم به جنبش سبز، همراهي مي شد، با اعتراض مردم داخل نمايشگاه، بيرون رفت.
محافظان وي در هنگام خروج، مبادرت به تيراندازي هوايي کردند که اين تير اندازي جو نمايشگاه را بيش از پيش متشنج کرد.
دبير کل حزب اعتماد ملي در حالي که با سر برهنه، قصد سوار بر خودرو خويش را داشت، با پرتاب کفش يکي از معترضين به حضور وي، بدرقه شد.
پس از خروج کروبي از نمايشگاه، آشوبگران با سر دادن شعار هاي تند سياسي مبادرت به راهپيمايي در داخل نمايشگاه کردند که در هنگام عبور از کنار غرفه روزنامه کيهان به درگيري فيزيکي و لفظي با غرفه داران و بازديدکنندگان نمايشگاه پرداختند.
مهدي کروبي در مدت 15 دقيقه اي که در داخل نمايشگاه حضور داشت از هيج يک از غرفه ها بازديد نکرد و فقط به راهپيمايي در داخل نمايشگاه پرداخت.
انگيزه مهدي کروبي از حضور در نمايشگاه مطبوعات چه مي تواند باشد؟

گزارش خبرگزاری فارس: مردم، کروبی را از نمایشگاه مطبوعات بیرون کردند

سیاست > چهره ها - مهدی کروبی در آغازین دقایق حضور خود در نمایشگاه از سوی مردمی که از او با شعار مرگ بر منافق استقبال می‌کردند به بیرون از نمایشگاه هدایت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها مهدی کروبی کاندیدای شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم با حضور در نمایشگاه مطبوعات جو آرام این نمایشگاه را برای دقایقی به هم ریخت. کروبی اخیرا با ادعاهای کذب اتهام هایی را علیه نظام مطرح کرده بود.
بنابراین گزارش در بین طرفداران کروبی که از ابتدای ورود وی را همراهی می کردند، در دست برخی از افراد چوب دیده می شد که با آن به سمت مردم و طرفداران انقلاب حمله ور می شدند.
* کروبی در دقایق ابتدایی حضور خود در نمایشگاه مطبوعات با خیل مردمی روبه رو شد که از او با شعارهای مرگ بر منافق و مرگ بر ضد ولایت فقیه استقبال می‌کردند.
* حجم شعار‌ها بر علیه کاندیدای شکست خورده دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم به حدی بود که وی مجبور شد از همان ابتدای نمایشگاه راه خود را کج کرده و به دنبال درب خروج باشد. اما در این بین نیز با شعارهای «مرگ بر دروغگو» و «مرگ بر منافق» حاضرین در نمایشگاه روبه رو شد.
عده‌ای معدودی از هواداران وی در نمایشگاه نیز در این بین به دنبال درگیری و اغتشاش کشاندن جو نمایشگاه بودند که موفق به این کار نشدند.
* در نهایت مهدی کروبی در میان شعار‌های فراوان حاضر در نمایشگاه که علیه وی سر داده می‌شد از همان دری که وارد نمایشگاه شده بود خارج شد.
* یکی از محافظان مهدی کروبی برای متفرق کردن معترضان به این کاندیدای شکست خورده انتخابات تیری را به صورت هوایی شلیک کرد که این امر در بین محافظان شخصیت‌های کشوری بسیار به ندرت انجام می‌گیرد.
* مهدی کروبی قبل از حضور چند دقیقه ای در نمایشگاه از طبقه دوم مصلی خارج شد در میان شعارها طرفداران جنبش موسوم به سبز بیشتر بر علیه بسیج و شعائر عمومی و انقلاب شعار داده می‌شد.
* کروبی در پی هجوم برخی افراد به سمت وی مجبور شد بدون عمامه مصلی را ترک کند.

ایسنا  نوشت:بازديد مهدي كروبي، دبير كل حزب اعتماد ملي، از نمايشگاه مطبوعات، دقايقي موجب متشنج شدن فضاي نمايشگاه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) عصر امروز(جمعه) حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي به منظور بازديد از نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها وارد نمايشگاه شد كه بعد از حضور وي، تعدادي از هواداران به سردادن شعار پرداختند.

كروبي به دليل ازدحام جمعيت تنها توانست بخش كوچكي از نمايشگاه و راهروي اصلي نمايشگاه را طي كند.

در اين هنگام تعدادي از مخالفان كروبي نيز به سردادن شعار پرداختند.سپس كروبي به دليل ازدحام جمعيت به قسمتي از شبستان هدايت شد تا از ازدحام مردم كاسته شود اما هم‌چنان طرفداران و مخالفان وي با سردادن شعار فضاي مصلي را پر كرده بودند.

اين تجمع باعث وارد آمدن خساراتي به چند غرفه در قسمت شمالي سالن نيز شد.

پس از آن محافظان كروبي وي را به همراه نيروي حفاظت نمايشگاه به طبقه‌ فوقاني شبستان راهنمايي كردند و او از همان طبقه به بيرون از نمايشگاه رفت، اما خروج كروبي از نمايشگاه آرام شدن فضا را به همراه نداشت؛ زيرا پس از آن هم‌چنان عده‌اي در طبقه‌ فوقاني شبستان شعارهايي در حمايت از ميرحسين موسوي و كروبي سر مي‌دادند. سپس اين افراد با سر دادن شعارهايي به طبقه اصلي شبستان حركت كردند كه در اين هنگام با افرادي كه در مخالفت با كروبي و ميرحسين موسوي شعار «مرگ بر منافق» سر مي‌دادند روبه‌رو شدند و اين رويارويي براي لحظاتي به تشنج نيز كشيده شد.

وضعيت عمومي نمايشگاه پس از متفرق شدن تجمع‌كنندگان به حالت عادي بازگشت.

شبکه ایران اینگونه گزارش داد البته با استفاده از خبر ایرنا :

در نمایشگاه مطبوعات روی داد
محافظان کروبی بر روی معترضان اسلحه کشیدند
محافظان او همزمان با شعار "منافق برو بیرون" و "مرگ بر دروغگو"ی حاضران علیه کروبی، دست به کمر بردند و بدون توجه به مسائل امنیتی و وجود خطرات جانی برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه، اقدام به تیراندازی کردند تا معترضان به کروبی را ترسانده و وادار به فاصله گرفتن از او کنند.

به گزارش شبکه ایران، با حضور مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، تعدادی از سبزپوشان درصدد به هم زدن نظم نمایشگاه بر آمدند.

بر پایه گزارش خبرنگار شبکه ایران از نمایشگاه، دقایقی پیش و بلافاصله پس از آنکه مهدی کروبی، یکی از کاندیداهای شکست خورده اصلاح‌طلبان، وارد نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مصلای تهران شد، حدود 70-60 نفر از سبزها اقدام به شعار دادن علیه دولت، بسیج و کشور روسیه کردند.

این عده همچنین شعارهایی در حمایت از میرحسین موسوی دیگر کاندیداهای شکست خورده اصلاح‌طلبان نیز سر دادند.

به دنبال تلاش سبزها برای همراه ساختن مردم با خود و ایجاد بی‌نظمی، نیروهای اجرایی نمایشگاه آنان را متفرق و به بیرون هدایت کردند.

گفتنی است اغتشاشگران با بی‌توجهی بازدیدکنندگان از نمایشگاه مواجه شدند و حاضران به شعارهای آنان واکنشی نشان ندادند.

بر اساس اخبار رسیده، برخی غرفه‌های رسانه‌های حاضر در نمایشگاه دچار خسارت شده است.

کروبی نیز لحظاتی پیش نمایشگاه را ترک کرد.

تلاش سبزها برای تحریک مردم به اغتشاش در حالی است که آنان قصد داشتند همزمان با گشایش نمایشگاه مطبوعات نیز، اقدام به اغتشاش کنند که به نوشته ایرنا تنها پنج نفر از برنامه آنان استقبال کرد.

این تلاش‌ها یک روز پس از انتقاد میرحسین موسوی از رویکرد افراطی هوادارانش صورت گرفته است.

بر این اساس، گفته می‌شود که تجمع امروز سبزها تاییدی است بر خارج شدن فرمان رهبری این جریان از دست موسوی.

میرحسین پیش از این نیز هوادارانش را به آرامش و پرهیز از اغتشاش در دانشگاه فراخوانده بود که سبزها همسو با تبلیغات رسانه‌های بیگانه، در چندین مورد کوشیدند نظم دانشگاه‌ها را به هم بزنند که ناکام ماندند.

شبکه ایران، همزمان با آغاز نمایشگاه مطبوعات از برنامه سبزها برای ایجاد ناآرامی در آن خبر داده بود.

*شلیک گلوله برای ساکت کردن معترضان

اما نکته تامل‌برانگیزی که در هنگام خروج کروبی از نمایشگاه روی داد، شلیک گلوله از سوی محافظان این کاندیدای اصلاح‌طلب بود.

محافظان کروبی که از تجمع معترضان کروبی و شعارهای آنان را خطری برای کروبی می‌دانستند، اعتراض آنان به حضور دبیرکل حزب اعتمادملی را با "شلیک گلوله" و استفاده از "شوکر" جواب دادند و کوشیدند تا اینگونه مخالفان وی را پراکنده کنند.

محافظان او همزمان با تجمع و شعار "منافق برو بیرون" و "مرگ بر دروغگو"ی حاضران علیه کروبی، دست به کمر بردند و بدون توجه به مسائل امنیتی و وجود خطرات جانی برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه، اقدام به تیراندازی کردند تا معترضان به کروبی را ترسانده و وادار به فاصله گرفتن از او کنند.

این موضوع موجب ایجاد ترس و وحشت مردم و فرار آنان از محدوده تیراندازی شد.

با این حال پس از خروج بدون عمامه کروبی از نمایشگاه که به دنبال هجوم برخی افراد به سمت او و پرتاب لنگه کفش رخ داد، تعدادی از بازدیدکنندگان همچنان شعارهای "مرگ بر منافق"، "بسیجی واقعی نورعلی شوشتری" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه" سر دادند.

نزدیکان کروبی تاکنون هیچ توضیحی درباره این اقدام نادرست خود نداده‌اند.

پانا اینگونه گزارش داد :

در شانزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها صورت گرفت
استقبال گرم مردمي از کروبي !

خبرگزاري پانا: دقايقي پيش مهدي کروبي نامزد رياست جمهوري دولت دهم وارد نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها شد.

به گزارش خبرنگار پانا واقع در شانزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها مهدي کروبي با ورود خود در ابتدا شاهد تعدادي از حاميان خويش بود ولي اين اتفاق دوام نياورد و در ميانه راهرو اصلي شبستان مصلي تهران در مقابل غرفه خبرگزاري فارس با جمع کثيري از مخالفان خود و حاميان دولت دهم مواجه شد.

وي پس از مواجه با اين فضا ترجيح داد تا نمايشگاه را ترک کند. عکس ارسالي که توسط عکاس پانا شکار شده است گوياي استقبال مردمي است.

برنا نوشت :

تلاش سبزي ها براي اغتشاش در مصلي بي نتيجه ماند؛
مردم، کروبي را از نمايشگاه مطبوعات بيرون کردند

برخي از سبزي ها، با سوءاستفاده از فرصت بدست آمده، قسمتي از پارتيشن هاي روابط عمومي نمايشگاه را شکستند.


به گزارش خبرنگار سياسي برنا، هنگام ورود مهدي کروبي به نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها، حدود 20 نفر از اعضاي موج سبز با بيرون آوردن نمادهاي سبز رنگ و نشان دادن علامت پيروزي و سر دادن شعارهايي، باعث برهم زدن جو نمايشگاه مطبوعات شدند.

برخي از سبزي ها، با سوءاستفاده از فرصت بدست آمده، قسمتي از پارتيشن هاي روابط عمومي نمايشگاه را شکستند.

مردم حاضر در نمايشگاه نيز در برابر اين حرکت سبزي ها، با شعارهايي مانند مرگ برمنافق ايستادند تا اينکه مهدي کروبي مجبور به ترک نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها شد.

عصر ایران  نوشت :حضورغیرمنتظره کروبی وتشنج درنمایشگاه مطبوعات

مهدی کروبی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم ساعتی قبل در محل برگزاری نمایشگاه مطبوعات حضور یافت.

عصرایران نوشت: مهدی کروبی هم اکنون در میان سیل جمعیت حاضر در مصلای تهران بازدید از غرفه های نمایشگاه مطبوعات را آغاز کرد.

حاضران در نمایشگاه شعار هایی در حمایت از کروبی سر می دهند.

در حال حاضر نمایشگاه مطبوعات خالی از جمعیت و اکثر بازدیدکنندگان گرد کروبی جمع شده اند.

طرفداران دونامزد اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری در نمایشگاه تهران و در حالی که گرد کروبی جمع شده اند شعار هایی نیز در حمایت از میرحسین و کروبی سر داده اند که یاحسین میرحسین از جمله این شعارهاست که هم اکنون در فضای شبستان مصلی تهران طنین انداز شده است.

برخی از حاضران با سر دادن شعارهای تند علیه مسوولان قصد برهم زدن آرامش و ایجاد تنش در نمایشگاه مطبوعات را دارند.

نکته عجیب آن که غرفه یکی از رسانه های دولتی برای اینکه صدای شعار هواداران کروبی تحت الشعاع قرار گیرد به پخش ترانه های تند غربی با صدای بسیار بلند اقدام کرد.

ایرنا هم نوشت:" پس از ورود "مهدی کروبی"به نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، جمعی از همراهان آشوبگر او با سردادن شعارهای تند سیاسی فضای این نمایشگاه را ملتهب کردند.
آشوبگران همچنین به غرفه های روزنامه "وطن امروز" و "بخش روابط عمومی نمایشگاه" حمله کردند و به تخریب این غرفه ها پرداختند.

اقدامات آشوبگران همراه "مهدی کروبی"، واکنش بازدیدکنندگان از نمایشگاه و اصحاب رسانه را در پی داشت و مردم با شعار "مرگ بر منافق" مقابل دبیرکل حزب اعتماد ملی و تخریب کنندگان نمایشگاه مطبوعات قرار گرفتند."


بنا به این گزارش به دنبال پرتاب یک لنگه دمپایی به سمت کروبی فضای نمایشگاه متشنج تر شد و غرفه روابط عمومی نمایشگاه دچار خسارت جدی شد.

از شعارهایی که لحظاتی پیش توسط حامیان کروبی سرداده شد به " بسیجی واقعی نور علی شوشتری" می توان اشاره کرد.

 

یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا